Nu är vi igång!

Arbete, Vardag / Permalink / 0
Hejhej hallå!
Jag har ägnat flera dagar nu åt att vara på Stadionkliniken, dels haft PT-utbildning men också jobbat. Igår var det premiärdag för vår första träningsgrupp som ingår i ett 12 veckors viktminskningsprogram. Det är små grupper så vi kommer i princip vara en ledare per person i gruppen, vilket är lyx för de som ska tränas. Igår gjorde vi ett flertal tester på dom för att sen om 12 veckor kunna utvärdera och se förbättringarna. För det är jag säker på att det blir. Vi vägde, tog olika kroppsmått, gjorde konditionstest, styrketest och rörlighetstest.
 
Varje vecka kommer jag att träffa deltagarna för invägning och kroppsmätning. Jag kommer dessutom att utvärdera hur träningen och kosten fungerar samt peppa och motivera. Just motiveringsbiten är viktigare än man tror, speciellt när kosten kan påverka humöret och träningsglädjen kanske dalar lite. Det här ska bli hur kul som helst, speciellt eftersom vi är tre stycken som har hand om detta tillsammans. Jag och två fina kollegor! 
 
I Stadionklinikens reception finns nu tavlor på alla som arbetar där. Jag skulle ha valt en vit t-shirt istället för svart ser jag... 
 
JN
Till top