Mitt stjärntecken!

Vardag / Permalink / 0
Hej!
Jag skrev precis ett lååångt inlägg, men det försvann.
 
Idag har jag pluggat, men ofta när jag ska plugga så dyker det upp en massa andra intressanta saker som det går att fixa med. Som idag tex. Jag har haft en tavla ståendes i 3 veckor, men just idag, dagen innan tenta, kändes det viktigt att få ordning på den. Men bra blev det!
 
Jag gillar den här tavlan. Av många olika orsaker, inte minst för att den är så kraftfull i sina färger och uttryck med lejonet. Jag är ju ett lejon, och säga vad man vill om astrologi och sånt men jag tycker ändå det är lite roligt och ofta stämmer det rätt bra. Jag fick en bok förut av mamma som beskrev de typiska dragen och egenskaperna hos ett lejon, och om jag inte minns fel så fick jag den med ett litet skratt... Det var inte alla egenskaper som var superroliga och jättecharmiga kan jag säga. Förut var jag rätt insnöad på stjärntecken och vilka som passade ihop och hur varje stjärntecken var i sitt sätt. Oavsett om det inte finns någon sanning i det, eller om det finns det, så tycker jag det är rätt roligt att läsa på om det.
 
Förutom att tavlan speglar mitt stjärntecken så påminner den mig också mycket om Tanzania, där jag faktiskt såg riktiga lejon. Dessutom handlar en av de finaste filmerna jag vet om just lejon, alltså Lejonkungen. Och Tallest man on earth har gjort en väldigt vacker låt som heter Lion's heart. Sist men inte minst så har jag fått den här tavlan som en gåva, vilket har ett stort värde i sig.
 
 
Godnatt!
Till top